fredag 31. mai 2013


PROSJEKTTEAMSAMLING
-DESIGN TIL FOLKET-

 

Foto: Berle Taburetten/Erik Jørgensen
Styling: Kråkvik & Dorazio Foto: Siren Lauvdal

        
 
Dagens prosjektteamsamling forteller meg at årets messe kommer til å bli en stor OPPLEVELSE både for oss som jobber med den, for bransjen og for publikummere. Vi skal levere DESIGN TIL FOLKET med en snert av BOTANISK FLORA I PRAKSIS. Stikkord for dagens møte: særegent, skreddersydd, ferskt og overraskende.
 
Takker hele prosjektteamet for den innsatsen og arbeidsmengde de nå påtar seg frem mot høstens messe. Messen er heldig;-) Se teamet her: http://www.possibility.no/interior/prosjektteam.php
 

onsdag 29. mai 2013

SIGNE SCHINELLER I FOKUS!

 Foto: Hifi klubben/Anniken Zahl Furunes. Design: Fly medier


Jo visst skal vi sette den teknologiske hverdagen (og fremtiden!)
på dagsorden til høsten, og det sammen med selveste Signe Schineller.
Vi snakker om Interiør & boligmessens nysatsning "DIGITALE HJEM".

Tenk at en hel ny etasje skal fylles til høsten!



Jeg tok selvsagt en prat med Signe, så kan både du og jeg bli bedre kjent med henne:

*Hvem er du egentlig .....?
 Interiørstylist og inspiratør. heltidsinspiratør kan man si på mange måter!

*Du bosatte deg i vakre Rosendal, helt spontant…..fortell…
 Trengte endring. Trengte en annen hverdag. Tid til å reflektere.
Så fant jeg et hus i Rosendal med strandlinje og brygge som jeg ikke kunne si nei til,
`fant`Rosendal etter å ha vært innleid av Rosendal turisthotell til å holde foredrag.
Tenkte WOW for et vakkert sted. Det må være et tegn. Resten er historie :-)

*Som konferansier på digitale hjem under høstens Interiør & boligmesse, blir det mye terknologi. Hvilke forhold har du til dette? Hva tenker du om en slik arena i Bergen?
 Bra! Vi er alle påvirket og lever hånd i hånd med teknologien, enten vi vil eller ikke.
Alle har mobil, tv og pc? Eller? Så vi må følge med enten vi vil eller ikke. Kjempespennende.
Jeg kommer til å lære masse!
 

*Hva gleder du deg mest til?
 Alle de besøkende. "Summingen" av alle tilstede. Alle forventningene. Alle foredragene. Alle tilbudene. Sosialt medietreff! KOM!!

*På messen bugner det av estetiske loungeområder og gode smaker. Hva er din favorittdrikk?
Elsker en dobbel cortado på lett servert i papp.

*Og har du en matfavoritt?
 Matfavoritten er husmannskost eller sushie. Ferskfisk scorer HØYT det også. 

*Hvilke prosjekter sysler du med akkurat nå?
 Lager ulike foredrag til messer fremover og jeg styler bilder til en katalog for Smartpanel,
vegger jeg lanserte en ny fargekolleksjon på i fjor. Spennende!!




Denne dama er full av energi, pratsom, sosial og inspirerende. 
Digitale Hjem skal "koke", og vi gleder oss over å ha Signe med på laget. 
Du vil se og oppleve henne i denne etasjen hele messehelgen!






mandag 27. mai 2013


INTERIØR & BOLIGMESSEN lå som en ivrig idè inni hodet i 2009 og på skisseblokken i 2010. Høsten 2011 var alt klart! Det ble en fantastisk start på en messe som skilter med særegne kvaliteter og ferskt innhold hvert eneste år. Messen har sine workshops for å kunne gi hele designbransjen og besøkende et skreddersydd innhold. Blant mange "bolker" som skal jobbes med er "DESIGNREGI". For hva er det? Hvorfor kaller vi det det? Jo, designregien er den røde tråden du som besøkende skal se, føle og oppleve når du vandrer på messen. Det handler om det lille ekstra, som gir en humoristisk, artig og fremfor alt en estetisk opplevelse. Det kan være bygd opp rundt noen tankevekkere, vi vil at publikum skal se selv, tolke selv, reflektere osv...
Designregien vil du finne på alle messens vrimleareal: Loungè, kaffebarer, vin og sjampagnebarer og kafeèr. Fint, ikke sant? Og hva er så årets designregi. Det er det kun messens egen designrådgiver som kan svare på - og hun svarer:


Klart vi måtte spørre henne ut rundt teamet, her er hun og under kan du lese hennes tanker rundt årets designregi:

1: Hva er årets Designregi?
Årets designregi er den botatnisk tendensen som spirer og gror, det handler om å leve og bo grønt, ikke bare på den bæredyktige måten som vi forbinder med grønt , men bokstavlig talt, omgitt av planter, blomster, busker.

Det skal dyrkes  grønt inne og ute, i flasker, reagensrør, lyspærer, poser, bøtter, aviser, paller, osv. Alle rom kan ha sine planter, enten det er kaktus, palmer, pellargonia eller et fikentre.

Den grønne trenden kan vokser i alle retninger, til og med opp ned, for man kan få kjøpt potter, der plantene henger opp ned.

Uttrykk som botanic boheme, indoor gardning, window farming er spennede  og nytt, vi beveger oss mot nye tider der det å dyrke selv er kanskje det nye DIY (do it yourself) 

 2: Hvordan kom du frem til "Botanic is the New Black"?
Når jeg begynne å arbeide med et nytt konsept, slik som årets designregi, bruker jeg lang tid på å analysere hva som skjer i trendbildet, jeg leter på nettet etter ledetråder, og leser mye av det som kommer fra trendanalysebyråer. 

Jeg ser filmer og studerer  tusenvis av bilder som legges ut på forskjellige nettsteder.... Det tok ganske lang tid før jeg så hva som burde være årets regi, egentlig så lå den der hele tiden, men var ganske uklar, og det virket bare så utrolig enkelt å ha en designregi som omhandlet det botaniske. (men det enkle er som oftes det beste)

Jeg får som regel de beste ideen når jeg ligger på puten, enten før jeg sovner, eller rett etter at jeg har våknet..og det stemte nå også, det sa bare pang en kveld jeg lå og funderte på designregien....plutselig var alt klart, BOTANIC IS THE NEW BLACK. 


3: Hva kan publikummere og bransje forvente seg for årets messe?
På årets messe skal vi selvfølgelig overraske og inspirere, samt gi beskøkende en god følelse når de er på messen. 

Det skal være tydelig hva som er den røde tråden, og alt fra bildemateriell til lysregi skal fungerer sammen om et helhetlig desigregi konsept.

Vi skal også i år skape forskjellige soner, der publikum kan ta en matbit, eller bare drikke champagne i "EDENS HAGE"..... 

Jeg har store visjoner om arkitektoniske elementer i sort/glass og noen metalliske elementer... Denne kombinasjonen skal inspirere og kanskje gi publikum en liten smak av sensommer :) 

Det blir masse planter, og kanskje en ny og annerledes måte å bruke planter på, ideene er mange og inspirasjonen er på topp. 

Årets messe blir det et fyrverkeri av planter og design, der publikum kanskje kan kjenne på følelsen av å være i et moderne botanisk univers. Ble du mer nysgjerrig og vil lese deg inn i det grønne univers kan vi tipse om følgende linker:



Et Nederlansk ekspriment av planter som vokser i forskjellige potter


Spennende prosjekt som omhandler det å være selvforsynt med grønnsaker/urter, selv om man bor i en høyblokk i New York:


Grønn arkitektur i Milano:


Vakkert konsept, frø og tilbehør fra Sverige:



Varme grønne klemmer fra messeteamet og designrådgiver Siw!

torsdag 23. mai 2013

Blomme!

 
 
 
 
Blomme har en sterk forkjærlighet for nederlandsk design! Det er Anne-Cathrine Vislie, Anca, som er innehaver av denne spennende nye nettbutikken. Se mer på blomme.no
Nederlandsk design nyter stor respekt internasjonalt, og er kjent for å kombinere orignalitet med funksjonalitet. Nederlandske interiører har ofte lyse og harmoniske fargepaletter med innslag av frisk neon og sterke grafiske mønstre. Bruk av materiale og fargevalg gjør at nederlandsk produktdesign passer godt som et friskt supplement til en ren, lys og nordisk stil. Ambisjonen til Blomme er å gi interiørinteresserte ny inspirasjon gjennom ny design - ting og produkter som ikke har vært eksponert eller tilgjengelig i Norge før.
Blomme representerer pt nederlandske designere Jurianne Matter, Tas-ka, ENGEL, byBjor, byAMT, Ontwerpduo, Nala Design og Keecie på det norske markedet.  Kolleksjonen inkluderer papirdesign og papirprodukter, ulike tekstilprodukter som puter, duk, sengetøy og kjøkkenartikler for voksne og barn, partyeffekter og barneartikler, stearinlys, smykker og diverse skinnprodukter; vesker og lommebøker. Se bare her:
 
 
 
JURIANNE MATTER
Jurianne Matter er en nederlandsk papirdesigner og stylist med forkjærlighet for papir, tekstil og mønsterdesign. Alle produktene er produsert i Nederland og tar i bruk økologisk papir og økologisk plastemballasje.  
Produktet" Blom"  var det som utløste ønsket om å ha sitt eget distribusjonsfirma og er også inspirasjonen til navnet Blomme, forteller Anca.
 
 
 
 
 En av messens satsningsområder er å integrere nye aktører og ny design på messen. Det er en glede at Blomme kommer og viser oss spennende nytt og god nederlandsk design. Vi gleder oss Anca!
 

tirsdag 21. mai 2013

Årets Gallerist 2013



KUNST I HUS PÅ MESSEN
"Skru forventningane opp"

- det sier årets gallerist, Oddrun Helvik,
om messens kunstutstilling 18-20 oktober 2013!


Oddrun Helvik. Foto: Bo Design & Foto.



Årets gallerist er modig, dyktig, sprudlende, inspirerende og mere til. Vi snakker om Oddrun Helvik fra Galleri Giga på Stord i Sunnhordland. Nå planlegger hun for fullt utstillingen på Interiør & boligmessen i Grieghallen 18-20 oktober, en kollektiv utstilling med fremragende kunstnere.

"Ingen kan eige all kunst fysisk, men vi kan alle oppleve og erfare"
 "Ta sjansen! Hiv deg kunsten i vold og opplev!"


Galleri Giga er suksesshistorien om Oddrun med en visjon om å få kunst ut til folket – eller å få kunst i hus, som  hun selv uttrykker det. I 1999 startet hun det første faste kunstgalleriet på Stord, og gav bedriften det klingende navnet Galleri Giga, fordi lokalene var så små. På bare 6 kvadratmeter ville Oddrun vise frem kunst av stor kvalitet, noe hun har holdt fast ved i snart 14 år. Galleriet ble godt mottatt fra første stund, og i 2000 vokste galleridrømmen ut av lokalene, da den første utvidingen ble nødvendig. I 2005 ble lokalene på nytt utvidet og rommer nå et feiende flott, stort og anerkjent galleri som huser kunst fra en stor rekke kjente og fremadstormende norske kunstnere.
Galleriet er for lengst anerkjent i Sunnhordland, men er også et sted for tilreisende – også kunstinteresserte fra Bergen og omegn kjenner godt til Galleri Giga.
Det er stas for messen at Oddrun har takket ja til å være årets gallerist, og vi ser frem til spennnede samarbeid rundt kunst og det å inspirere mennesker til kunstopplevelser. La oss bli bedre kjent med henne i mellomtiden:

Hva tenker du om å være Årets gallerist på Interiør & boligmessen i Grieghallen?
Det er eit ærefullt og viktig oppdrag. Kunst har sin plass i alle rom og arena. Det er opplagt at kunst høyrer med når ein har fokus på interiør og bustad. Flott at kunst vert inkludert som ein sjølvsagt del av konseptet på Interiør & boligmessa i Grieghallen.
At kunst skal vere ein naturleg del i alle rom og hus, både som abstrakt mat for tanken og fysisk tilstade i rom og hus, er eg inderleg oppteken av.
I Galleri Giga har vi difor hatt fokus på KUNSTiHUS. Med det formidlar vi, og arbeidar for, at kunst skal vere ein like naturleg del av i rom og hus som t.d. designmøblar og anna interiør. I mange interiør- og designmagasin er kunst fråverande.  I innreiing av private og offentlege arbeidslokal er fokus på Norsk og Skandinavisk design svært  essensiell. Fokus på kunst finns, men vi kan få meir. Mykje meir.

Vi røper ikke kunstnerne du skal ha med deg helt enda, men kan du gi oss noen hint om hvilke forventninger vi kan ha til årets utstilling på messen?

Skru forventingane opp. Det vil bli vist kunst av fire nasjonale kunstnarar. To busett i Bergen og to i Oslo.  Dei arbeider med maleri, performance/biletkunst , skulptur og tekstil.

Hvis du skal beskrive kunst kort; hva er kunst?
Det er ikkje lett å beskrive kunst kort. Det er som å bli spurt om å beskrive kort  kva musikk, teater litteratur eller dans er. Visuell kunst er to og tredimensjonale objekt skapt av ein kunstnar, som brukar sin mangeårige utdanning, erfaring og skapartrong i ulike prosessar. Verket vert presentert i det offentlege rom og her kjem vi inn. Publikum. No er det vi som vert aktivisert ved å nytte vårt følelsesregister, erfaringsgrunnlag og kunnskap.  Kunstnarar er nysgjerrige på livet og kommenterar dette og samfunnet. Vår oppgåve er å avlese eller KODE bodskapen.

*Og hva betyr kunst for samfunnet?
 Kunst er og har vore, ein viktig dimensjon i alle kulturar til alle tider. Kunsthistoria fortel oss dette. Samtidskunsten seier noko om kva som er på agendaen i notida. I kodinga av eit kunstverk (”koding” eit godt omgrep og no særnamn for fleire museumsbygg ved Lille Lungeren i Bergen sentrum)  nyttar vi ulike synsvinklar;  ei historisk ramme, ei politisk, frå kunstnaren sin ståstad, og ein rein symbolsk analyse (kva tyder dei ulike elementa i verket). Desse, og andre ulike måtar å avlese/forstå kunst på, gir oss ei auka oppleving. Den subjektive meininga om kva ein ser er viktig, men ulike ”innfykingar” gjer oss eit auka forståing. Og oppleving.  

Det er dette møtet mellom publikum og verk, som naturleg nok opptek meg mest. Mykje kunst treng presentasjon på eit språk folk kan ha nytte av. Kommunikasjonen rundt kunstverket er sentral. Kva arena som vert nytta er mindre interessant. Alle rom, alle arena har rom for kunst. Vi bur i eit rikt land, (jada det er alltid på dagsordenen) det visar att i kunnskapen og interessa vi har for design og interiør. Eg ynskjer at interessa for kunst og for kunstopplevinga skal få same plass i folk flest sitt liv. Tenk på kva ein går glipp av, dei som aldri besøkjer dei fantastiske kunstinstitusjonane vi har i Bergen. Til de som ikkje har vore innom: Ta sjansen! Hiv deg kunsten i vold og opplev! Gå inn dører og inn i rom de ikkje har vore i. Ta med borna og bruk fantasi og humor.
Eg har mange gonger sett kva ei kunstoppleving kan gjere med den vitjande, i møte med kunstverket. Ein kan risikere å oppleve endringar i oss sjølve, sider ved samfunnet og samanhengar som var ukjende . Ta sjansen. Tenk deg korleis det kjennes når musikk rører, eller ein scene i ein film ein aldri kan gløyme. Ingen kan eige all kunst fysisk, men vi kan alle oppleve og erfare.
På messa vil besøkande få informasjon om museum og galleri i Bergen og Hordaland.

Messen har siden etableringen vært engasjert i å folkeliggjøre kunst i den grad man øker tilgangen på den på en messearena – hva tenker du om det? Å bringe kunst ut til folket?
Å bringe kunst ut til folket høyres noko ovanfrå-og-ned ut. Kunst er ikkje for ein elite. Verdsbilete og kulturar har endra seg mykje sidan dette var synet på kven som var i stand til å forstå kunst. Lesekunnige og utdanna som vi er, skapar vi eit behov for å presentere kunst på nye og etablerte arenaer. Det er alltid ”påpassarar” med solid fagkunnskap innan kunstfeltet som vaktar på kva som skal visast kor. Viktig. Er det slik at ”du og eg” ikkje tykkjer at kunst er noko å bry seg med, mistar vi ein dimensjon.

Ei anna side ved å presentere kunst der folk ferdast, er og` viktig for omsetnaden av kunst. Hordaland ligg ikkje høgt på desse statistikkane, men vi har mange høgt utdanna kunstnarar, som burde vere representert i mykje større grad både i private og offentlege rom.


Har du noe favorittkunst/forbilder?
Ja det har eg.  Å velje eit verk og ein kunstnar kan eg ikkje. Ikkje fordi eg ikkje torer å framheve nokon, men når du spør meg no, og om du spør meg i morgon, vil svaret vara eit anna. I dag er det Jan Groth sin dirrande strek, i morgon kanskje ein installasjon av ein ung kunstnar i eit av mange kunstnarstyrte visningsrom i Bergen.

Messen skal bugne av estetiske loungeområder og gode smaker. Favorittdrikk? Favorittsmak?
No fekk eg ei kjensle av rose`vin frå Liguria eller Rossilion. Eller kanskje eit kaldt glas plommesaft.
Farvorittsmak…hm har eg det? Nei. Likar rettar med mange fornemmelsar, slik at smakane får tid å komme litt forsiktig. Er veldig glad i rettar som inneheld utval frå havet. Mmmm.
Men joda, ein kraftig heidundrande rett frå varmare strøk er og smakande.  Cataplana frå Portugal. At smaken av chilien gir meg ein vekkar, er fint.
Oddrun - du er hjertelig velkommen som årets gallerist - om ikke altfor lenge røper vi hvilke kunstnere du har med deg - vi klarer nesten ikke vente vi.....!






 




søndag 19. mai 2013

moa & kaffekoppen

SOMMERDAG - DET HAR VI HATT I DAG.
- med strålende solskinn og badeliv i Kongens hage, Gamlehaugen.

Med familie og venner har vi hatt frokost, lunsj og middag utendørs. Utelivet er endelig startet. Stress har byttet plass med deilig sommerenergi, og det kan være godt iblant.

Denne fine dagen skal avsluttes med et like fint innlegg her på bloggen.
For det er jo nemlig slik at uten gode relasjoner til dyktige mennesker, så har vi lite å invitere til, når høsten kommer og messehelgen står for tur. Sammen får vi til å skape en messehelg full av overraskelser og opplevelser.

Kanskje har du lagt merke til disse enkle, stilrene bildene til "moa & kaffekoppen"? Se innom henne her: http://moastidrom.blogspot.no


Jeg elsker denne skjøre,  nakne looken i bildene til Monica Lindblad . Og tenk vi får bruke henne som messeinspiratør i år!
Jeg tok en prat med henne....




* Hvem er egentlig Moa....?

-Moa. Monica ; har skrevet på bloggen moa & kaffekoppen i flere år, og er nå på instagram. I disse dager jobbes det med utgivelse av nettmagasinet SIGN - et prosjekt jeg har med min beste venn og makker Holmberg. Min faglige bakgrunn er spesialpedagog og dekoratør.

*Hva er ditt forhold til design/interiør?

- Jeg er nok litt over gjennomsnittet. Jeg er opptatt av design og formuttrykk. Og er bevisst på mine innkjøp av designikoner. Jeg har en forkjærlighet til enkle former, noe som gjenspeiler hele min livsstil. Enkelhet i både form og farge.

*Hva er estetikk for deg?
 
-Estetikk er viktig for meg. Veldig viktig faktor, faktisk. Estetikk er det sanselige, visuelle - det vakre og skjønne. Er avhengig av å omgi meg i estetiske omgivelser i form av utforming, detaljer etc. 

*Hva er det viktigste i ett bilde for deg?

-Bilder /fotografier er en stor lidenskap hos meg! Jeg faller selv for bilder som har en edge av det "uperfekte perfekte", oftest et enkelt uttrykk - lite som gir mye. Som gjør meg nysgjerrig og som kan ha en story i seg. 

I universet instagram finnes det 1000-vis av inspirerende fotografier jeg nyter hver eneste dag.

*Favorittmat?

-Litt vanskelig, er generelt glad i så altfor mye. Tror nesten jeg kan bli servert det meste ( noen unntak da!) men er jeg i selskap med fine folk og det er god stemning - blir måltidet en uansett en suksess!

*Favorittdrikk?

-Kaffe! & veldig glad i vin!
 
Både kaffe og vin venter på høstens messe sammen med instagrammere, bloggere og designinteresserte folk fra hele landet - estetisk inspirasjon kan vi og garantere  Moa!! Så gleder vi oss til å se deg der hele helgen!
 
 
 

 

tirsdag 14. mai 2013

ÅRETS KUNSTUTSTILLING....



kunst til folket!

Dette er en av messens "store" greier - å få til kunst på messen. Å folkelig gjøre kunst i den grad man øker tilgangen på den - til folket!
Mange flotte gallerier finnes rundt omkring, flere av oss kunne ha besøkt dem oftere, flere burde oppleve kunst - kunst er for alle. Er det ikke?

Messen ønsker å inspirere til kunstopplevelser sammen med dyktige og spennende kunstnere. Og kanskje er det lettere for flere å besøke gallerier i ettertid?

Takket være modige gallerister som Galleri Langegården /Anne Sofie Bertelsen og Ingri Egeberg, så fikk vi til å realisere denne drømmen, disse tankene. Helt siden etableringsåret har vi hatt en årets kunstner eller årets gallerist. Om veldig få dager publiserer vi årets kunst 2013. Jeg kan bare si en ting: Dette vil bli helt vidunderlig - jeg ser frem til å dele det med deg. Heng med!

Her er fra fjorårets kunstutstilling med Ingri Egeberg og Paraplykasterne:


 
Fjorårets kunstner, Ingri Egeberg, intervjues av Signe Schineller
 

Alle foto er tatt av fjorårets messefotograf Monica Johansen.

 


mandag 13. mai 2013


Foto: Roberto Di Trani
 
Først av alt må det understrekes at vi er overlykkelige over å få ha Kråkvik & Dòrazio med på høstens messe. De kommer folkens, yohooo! Mens vi venter kan vi jo bli litt bedre kjent med dem...
 
Fortell litt om dere selv....
 
Vi møtte hverandre for 10 år siden og har jobbet og bodd sammen siden den dagen. Alessandro er utdannet i Italia ved kunsthøyskolen/arkitekt, Jannicke Westerdals elsponeringsdesign.

Alessandro jobbet som stylist i mange år, drev egen butikk i Oslo. Han har nå et studio på 300 m2 samme med fotograf Siren Lauvdal, der de flegger mye vekt i det arkitektoniske i bildene.
 
       Hva jobber dere med for tiden?

Vi jobber bl.a fast for Jotun og er nettopp ferdige med et spennende og nytt fargekart som lanseres i august.

Vi jobber også for ELLE Decoration, favoritt magasinet, og skal i dag møte Live Brekke for å lage cover og styling til nr 6.

Her er ett av stylistenes flotte arbeider for ELLE Decoration:

 

              Foto: Siren Lauvdal

                                                                Stylistene understreker.....:
Stylistvirksomheten vår dreier seg ikke kun om styling. Vi jobber mye med idé og konseptutvikling for ulike firma og fungerer som oftest som AD for våre faste kunder.

For eksempel er vi nå i gang med et prosjekt for Wik&Walsøe og annonse materiell for 4 spennende butikker fra 4 flotte byer.
I tillegg kan vi avsløre at vi kommer med noe nytt i september.

                                                                    Fra et samarbeide med Tonning:

Foto: Siren Lauvdal
 
Fra ett samarbeide med populære Wik&Walsøe:
 
Foto: Siren Lauvdal

 
               Vi kjenner oss svært stolt og glad for at dere velger å delta på messen vår
18-20 oktober. Dere bidrar til å understreke messens kvalitet og innhold på en fin måte.
Hvilke forventninger har dere til messen?

Dette er vårt første besøk på bolig og interiørmessen og vi har hørt mye bra om den. Vi gleder oss til å møte spennende mennesker og kolleger og håper å få mye og ny inspirasjon!

           Vi synes det er gøy å høre om folks matfavoritter ...... Har dere noen favorittsmaker?
 
.....å den var vanskelig, vi er veldig glade i mat og liker mye, men helt ærlig er kanskje retten til Alessandro: grønn lasagne med ricotta og mynte det beste jeg vet, gjerne med et glass hvitvin fra Etna/Sicilia. Tror han er ganske enig. Ellers er vi store fan av spennende, ulike salater.

                                               Hva er en drømmedag for dere?
 
En drømmedag er en dag med ulikt innhold, det kan være en drømmedag på jobb der alt går på skinner eller en lat dag på en øde strand uten en eneste bekymring, der kanskje sistnevnte er det vi drømmer mest om i dag.

Vi ønsker dere begge hjertelig velkommen til høstens designhappening i Bergen - det er ingen tvil om at publikummere vil la seg begeistre! Selv har jeg tenkt å sitte på første rad og nyte Norges fremste stylister!

søndag 12. mai 2013


 
 
 
Vi er stolte av å presentere en av messens ambassadører, Jorid Kjølsvik Kvam som står bak bloggen 'Noe på Hjertet'.  I tillegg til å være en stilsikker og spennende interiørentusiast, har hun vært en viktig del av bloggsfæren i mange år – og vi gleder oss til å samarbeide med henne i tiden frem mot messen ! Som ambassadør vil hun hjelpe oss å spre det glade budskap om messen og sosiale mediertreffet, samt bistå litt ekstra på selve messehelgen. Vi er glade for å ha deg med Jorid!
Ønsker alle en fin start på uken. Følg med oss videre, en haug med fine saker om messens innhold slippes ut.

fredag 3. mai 2013

ANNALEENA - ÅRETS POP UP
 
 
 
 
 


 BLI KJENT MED ÅRETS POP UP - ANNA LEENAS  FAVORITTER:

*Favorittdag
Favorittdag det är söndag, det är den enda dagen i  veckan då jag känner att jag verkligen är ledig och kan slappna av.

* Favorittdrikk?
 Klassisk brygg kaffe.

* Favorittmat?
Favorittmat grillad kött eller en god frukost buffe.

*Favorittdesign
Jag tycker mer och mer om den japanska designen, men älskar fortfarande allt som Studio Toogood producerar.

*Hvilke interiørstil har du?
Stram, avskalad och kontrast rik. Blandar gärna starka kontraster och yteligheter.

*Hvilke forventninger har du til messen i Bergen?

Att komma till Norge är bara i sig en upplevelse! Men det ska bli väldigt roligt och träffa Norska bloggare och design fantaster. 
Jag ser framemot också och se mera av den Norska designen och självklart att träffa Norska stylist kollegor.

Vi bare gleder oss vi Annaleena. Velkommen.

Bli enda bedre kjent med Annaleena her:
http://annaleena.se/shop/